sampadia.com

سایتی که هم اکنون ملاحظه می کنید سمپادیا نام دارد. این سایت به جهت وسعت و تعداد اعضای آن ، بزرگترین جامعه الکترونیکی سمپادی ها نام گرفته است. مسئولیت اداره و هدایت این سایت بر عهده‌ی دانش آموزان و فارغ التحصیلان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان می باشد و کلیه فعالیت ها در آن داوطلبانه می باشد. شایان ذکر است که این سایت مستقل از سمپاد عمل می کند و تحت حمایت هیچ مرجع خاصی نمی باشد. فعالیت سمپادیا دات کام به شهر یا استانی محدود نمی باشد و شامل کلیه سمپادی ها چه در داخل و چه در خارج کشور می باشد.
هدف اصلی این سایت ، ایجاد پایگاه مرکزی در اینترنت برای کلیه سمپادی ها جهت تقویت روابط و افزایش اتحاد بین آنان می باشد.

توجه داشته باشید که این سایت فقط با اسم sampadia و فقط با پسوندهای com و ir فعالیت می کند

عشق من ژنتیک


تاریخچه ژنتیک

علم زیست شناسی ، هرچند به صورت توصیفی از قدیمی‌ترین علومی بوده که بشر به آن توجه داشته است. اما از حدود یک قرن پیش این علم وارد مرحله جدیدی شد که بعدا آن را ژنتیک نامیده‌اند و این امر انقلابی در علم زیست شناسی بوجود آورد. در قرن هجدهم ، عده‌ای از پژوهشگران بر آن شدند که نحوه انتقال صفات ارثی را از نسلی به نسل دیگر بررسی کنند. ولی به دو دلیل مهم که یکی عدم انتخاب صفات مناسب و دیگری نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ریاضیات بود، به نتیجه‌ای نرسیدند.

اولین کسی که توانست قوانین حاکم بر انتقال صفات ارثی را شناسایی کند، کشیشی اتریشی به نام گریگور مندل بود که در سال 1865 این قوانین را که حاصل آزمایشاتش روی گیاه
نخود فرنگی بود، ارائه کرد. اما متاسفانه جامعه علمی آن دوران به دیدگاهها و کشفیات او اهمیت چندانی نداد و نتایج کارهای مندل به دست فراموشی سپرده شد. در سال 1900 میلادی کشف مجدد قوانین ارائه شده از سوی مندل ، توسط درویس ، شرماک و کورنز باعث شد که نظریات او مورد توجه و قبول قرار گرفته و مندل به عنوان پدر علم ژنتیک شناخته شود.

در سال 1953 با کشف ساختمان جایگاه ژنها از سوی جیمز واتسون و فرانسیس کریک ، رشته‌ای جدید در علم زیست شناسی بوجود آمد که زیست شناسی ملکولی نام گرفت . با حدود گذشت یک قرن از کشفیات مندل در خلال سالهای 1971 و 1973 در رشته زیست شناسی ملکولی و ژنتیک که اولی به بررسی ساختمان و مکانیسم عمل ژنها و دومی به بررسی بیماریهای ژنتیک و پیدا کردن درمانی برای آنها می‌پرداخت ، ادغام شدند و رشته‌ای به نام
مهندسی ژنتیک را بوجود آوردند که طی اندک زمانی توانست رشته‌های مختلفی اعم از پزشکی ، صنعت و کشاورزی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

تقسیم بندی علم ژنتیک

ژنتیک را می‌توان به سه گروه تقسیم بندی کرد.

سلام سلام

سلام سلام تابستووووووووووووووووووووووووووون شرووووووووووووع شد

هور.......اااااااااا

روز قسمت بود.

خدا هستی را قسمت می کرد.

خدا گفت: «چیزی از من بخواهید، هر چه که باشد، شما را خواهم داد. سهمتان را از هستی طلب کنید، زیرا خدا بسیار بخشنده است.»

و هر که آمد چیزی خواست.

یکی بالی برای پریدن و دیگری پایی برای دویدن.

یکی جثه ای بزرگ خواست و دیگری چشمانی تیز.

یکی دریا را انتخاب کرد ودیگری آسمان را.



در این میان کرمی کوچک جلو آمد و به خدا گفت: خدایا من چیز زیادی از این هستی نمی خواهم. نه چشمانی تیز و نه جثه ای بزرگ، نه بالی نه پایی، نه آسمان نه دریا، تنها کمی از خودت تنها کمی از خودت به من بده.

و خدا کمی نور به او داد. نام او کرم شب تاب شد.

خدا گفت: آن که نوری با خود دارد بزرگ است. حتی اگر به قدر ذره ای باشد. تو حالا همان خورشیدی که گاهی زیر برگی کوچک پنهان می شوی.
و خطاب به دیگران گفت: کاش می دانستید که این کرم کوچک، بهترین را خواست. زیرا که از خدا جز خدا نباید خواست.

 هزاران سال است که او می تابد. روی دامن هستی می تابد. وقتی ستاره ای نیست. چراغ کرم شب تاب روشن است و کسی نمی داند که این همان چراغی است که روزی خدا آنرا به کرمی کوچک بخشیده است.

داغووووووونم

تا حالا شده احساس کنید خیلی بد بختید؟؟؟؟

الان من احساس بد بختی میکنم چون حتی یه دونه از امتحانات ام را خوب ندادم

ای ی ی ی ی ی خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

من رو هم ببین

 

نوروز بزرگ آمد

سال نو مبارک

نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است. نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها تعطیل رسمی است.

نوروز در زمان هخامنشیان

کوروش دوم بنیان‌گذار هخامنشیان، نوروز را در سال ۵۳۸ قبل از میلاد، جشن ملی اعلام کرد. وی در این روز برنامه‌هایی برای ترفیع سربازان، پاکسازی مکان‌های همگانی و خانه‌های شخصی و بخشش محکومان اجرا می‌نمود.[۱۰] این آیین‌ها در زمان دیگر پادشاهان هخامنشی نیز برگزار می‌شده است. در زمان داریوش یکم، مراسم نوروز در تخت جمشید برگزار می‌شد. البته در سنگ‌نوشته‌های به‌جا مانده از دوران هخامنشیان، به‌طور مستقیم اشاره‌ای به برگزاری نوروز نشده است.[۸] اما بررسی‌ها بر روی این سنگ‌نوشته‌ها نشان می‌دهد که مردم در دوران هخامنشیان با جشن‌های نوروز آشنا بوده‌اند،[۱۱] و هخامنشیان نوروز را با شکوه و بزرگی جشن می‌گرفته‌اند.[۸][۱۲] شواهد نشان می‌دهد داریوش اول هخامنشی، به مناسبت نوروز در سال ۴۱۶ قبل از میلاد سکه‌ای از جنس طلا ضرب نمود که در یک سوی آن سربازی در حال تیراندازی نشان داده شده است.[۱۰]

در دوران هخامنشی، جشن نوروز در بازه‌ای زمانی میان ۲۱ اسفند تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شده است

واژه نوروز یک اسم مرکب است که از ترکیب دو واژهٔ فارسی «نو» و «روز» به وجود آمده است. این نام در دو معنی به‌کار می‌رود:[۷]

۱) نوروز عام: روز آغاز اعتدال بهاری و آغاز سال نو
۲) نوروز خاص: روز ششم فروردین با نام «روز خرداد»

ایرانیان باستان از نوروز به عنوان ناوا سرِدا یعنی سال نو یاد می‌کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه نیز در زمان سغدیان و خوارزمشاهیان، نوروز را نوسارد و نوسارجی به معنای سال نو می‌نامیدند

آتریسا مدیریت وبلاگ الهه ی سمپادی

سید اشرف الدین حسینی(نسیم شمال)

دست مزن!چشم.ببستم دو دست

راه مرو . چشم دوپایم شکست

حرف مزن قطع مودم سخن

نطق مکن!چشم .ببستم دهن

هیچ نفهم!این سخن عنوان مکن

خواهش نافهمی انسان نکن

لال شوم . کور شوم .کر شوم

لیک محال است که من خر شوم

کشف سلول های بنیادی

جنین ۳ تا ۵ روزه را بلاستوسیست می‌نامند. یک بلاستوسیست توده‌ای مشکل از ۱۰۰ سلول و یا بیشتر است. سلولهای بنیادی سلولهای درونی بلاستوسیست هستند که در نهایت به هر سلول، بافت و اندام درون بدن تبدیل می‌شوند.

رشد سلول‌های بنیادی در محیط آزمایشگاه را اصطلاحا کشت سلولی می‌نامند.در واقع جدا کردن سلول‌های بنیادی جنینی از طریق انتقال سطح داخلی بلاستوسیست به یک ظرف کشت آزمایشگاهی پلاستیکی که شامل یک بستر تغذیه‌ای به نام محیط کشت می‌باشد انجام می‌گیرد. تقسیم و ازدیاد سلول‌ها بر روی سطح این ظرف انجام می‌گیرد. سطح داخلی این ظرف معمولاً به وسیله سلول‌های پوست جنین موش پوشیده شده‌است. این سلول‌ها قادر به تقسیم شدن نیستند. به این لایه پوشاننده سلولی در اصطلاح لایه تغذیه‌ای (feeder layer) گفته می‌شود. دلیل استفاده از این سلول‌ها فراهم آوردن یک سطح طبیعی به منظور چسپیدن سلول‌های بنیادی به آن و عدم جداشدنشان است. در ضمن سلول‌های این لایه مواد مغذی را به داخل محیط کشت رها می‌کنند.

پس از چند روز سلول‌های کشت داده شده شروع به رشد و تقسیم شدن در این محیط می‌کنند. هنگامی که این عمل انجام گرفت سلول‌های کشت داده شده که زیاد شده‌اند را از این محیط برداشته و به محیطهای تازه کشت منتقل می‌دهند. پروسه کشت مجدد سلول‌ها بارها و بارها برای چندین مرتبه و به مدت چندین ماه تکرار می‌شود. بعد از ۶ ماه یا بیشتر ۳۰ سلول اولیه تبدیل به هزاران میلیون سلول بنیادی جنینی می‌شوند. سلول‌هایی را که در این دوره ۶ ماه و در این محیط کشت مخصوص تقسیم شده و در عین حال تماییز نیابند را پرتوان (pluripoten) می‌نامند

لی مین هو

سلام بعد از یه مدت طولانی دوباره دلم میخواد اپ کنم حرفی واسه گفتن هم ندارم!!؟؟!×××××

امتحانات تازه تموم شده... نمرات هم خوب که

الان یه جمله دیدم که خوشم اومد:در روزگار جهل٬شعور خود جرم است.

اینم یه عکس از بازیگر مورد علاقه ی من لی مین هو که توی فیلم پسران فراتر از گل در نقش گو جون پیو بازی کرده و هر کی این فیلمو دیده عاشقش شده واقعا فیلمش عالیهالان عکس ها باز نمیشن بعدا میزارم

 

help u

سهم خودت را از زندگی برداشته ای؟!!

سلام

شاید تا به حال، بارها و بارها، خودت فكر كرده باشی كه سهم تو از این زندگی چقدر است؟ اگر تا امروز به این سؤال فكر نكردهای، لازم است تا خوب به این موضوع فكر كنی.

حدود 18 سال است كه زندگی میكنی ... نفس میكشی ... غذا میخوری ... سالم هستی (میخواهم خوب و عمیق به چیزهایی كه میگویم، فكر كنی).

18 سال است که صبحها، خورشید برایت طلوع میکند و تا شب میتابد، تا تو ... 

مطمئنم که میدانی این نعمتها، سالیان سال وجود خواهند داشت؛ اما فکر میکنی سهم تو چقدر است؟ چقدر برای خودت ارزش قائلی؟ خودت را چقدر را دوست داری؟

سهم برخی از انسانها از این زندگی، فقط اکسیژن است و نور و دستگاه گوارش و بینایی، همین! اما سهم بعضی دیگر، تفکر است و تعقل ... اختراع برق ... کشف نیروی جاذبهی زمین.

اما فکر میکنی، سهم تو چقدر است؟

میخواهم سهمت را خود جدا کنی. میدانی یکی از ویژگیهای نعمتهای این دنیا چیست؟ هر چقدر سهم تو بیشتر باشد و هر چقدر که تو برداری، باز هم برای دیگران وجود دارد (لطفاً باور کن). نعمتهای دنیا تمامنشدنی است.
میخواهم خودت با نیروی تصمیمگیریت، سهمت را انتخاب کنی. انتخاب کن که میخواهی بسازی یا از ساختهی دیگران استفاده کنی؟ سهم تو هر چقدر که باشد، معلوم است که چقدر تلاش کردهای و زحمت کشیدهای.

بیا این بار متفاوت از زمانهای دیگر فکر کن. اول مشخص کن که از زندگی چه میخواهی، خوب و دقیق بنویس (همین الآن این کار را انجام بده) ... معطل نکن. یک بار امتحان کن و بقیهی نامه را بخوان) ...
اگر خوب و با دقت این کار را انجام داده باشی، فهمیدهای که سهم تو از زندگی به میزان خواستههایت است. اگر بخواهی یعنی
بیشتر کار را انجام دادی.

فرصت بسیار خوبی، پیش روی توست که بتوانی یک دورخیز برای یک پرش بلند داشته باشی.

امتحانات ترم اول، فرصت بسیار مناسبی است که با جمعبندی دروس پیشدانشگاهی، بتوانی گام مؤثری برداری.
حالا اگر برای خودت ارزش قائلی ... بلند شو ... قدمهایت را محکم و استوار بردار و اعلام کن که میخواهی بیشترین سهم را داشته باشی.

میخواهی به همهی آرزوهایی که در سر داری، تحقق بخشی و نشان دهی که سهمت از زندگی بیش از اینهاست؟

موضوع خیلی پیچیدهای نیست. کافی است که در هر لحظه، تمام انرژی و توان خود به کار گیری و کاری که از دستت برمیآید، انجام دهی. آنوقت قطعاً سهم تو در هر ثانیه، بیشتر از مقداری است که باید باشد. اگر میخواهی به اندازهی ارزشت و قدر ظرفیتت، سهم داشته باشی، باید امروز هم بهترین باشی و بهترین راه این کار، تمرکز روی کاری است که الآن انجام میدهی.

امتحانات ترم اول، از چند روز دیگر شروع میشود (شاید هم این نامه را زمانی بخوانی که در اواسط امتحانات باشی)؛ اما مهم این است که این لحظه به بعد، تصمیم بگیری که در امتحانات ترم، همهی تلاشت را بکنی. بدان که این یعنی یک گام مؤثر و بزرگ برای موفقیت در کنکور که تو باید سهمت را در آن مشخص کنی.

انسانهایی که در زندگی چیزهای کمی نصیبشان میشود، کسانی هستند که فکر میکنند، سهم کمی دارند.

تو در مورد سهمت از زندگی چگونه فکر میکنی؟
 
آرزومند آرزوهایت
محمدرضا پوردستمالچی
دیماه 89

منبع:سایت گزینه ۲

امتحان ها شروع شد

سلام امتحانات ما که از ۱۱ دی ماه شروع میشن و من دارم سعی میکنم خر بزنم

راستی ۱۱ دی ماه تولدمه هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

تولدم مبارک!!؟؟!!؟؟؟

وای تازگی ها یه سریال کره ای دیدم خیلی ناز بوووووووود من عاشق این کره ای هاممممممم

فعلا بای خوب دس بخونید دوستان عزیز

یلدا

یلدا مبارک

پروفسور ارنو روبیک این ژازل را در سال 1974 ساخت

امروز میخوام راجع به روبیک بنویس خیلی بازی جالبی که امسال توسط یکی از ورودیهای جدید به کلاسمون آورده شد و الان همه زیر میزشون روبیک دارن

رکورد روبیک در کلاس ما ۱ دقیقه و ۳۵ ثانیه هست!!!!!!!!!!

دانشمندان پس از صرف سال‌ها زمان در نهایت توانستند عدد نهایی پازل مکعب «روبیک» را کشف کنند، عددی که تعداد حرکات کافی برای حل این پازل را بیان می‌کند. 

جهان با نفسی حبس شده برای 3 دهه در انتظار چنین روزی بود، روزی که در نهایت گروهی از مهندسان، دانشگاهیان و شیفتگان ریاضی بتوانند عددی را کشف کنند که زندگی، جهان و مهمتر از همه راه حل «مکعب روبیک» را توضیح دهد.

این رقم عدد 20 است، حداکثر تعداد حرکاتی که برای حل کردن این پازل به آن نیاز است. 

کشف و حل این عدد جادویی 35 واحد پردازشگر و سال‌ها زمان و انرژی انسانی را صرف کرده است.

به دلیل 42,252,003,274,489,856,000 موقعیت حرکتی ممکنی که در مکعب‌های روبیک وجود دارد، رایانه‌ها در نهایت توانستند این الگوریتم جادویی را شکسته و آن را حل کنند.

محققان ابتدا تمامی حرکات ممکن بر روی این مکعب را کنار یکدیگر قرار دادند و سپس با حذف تعدادی از موقعیت‌های حرکتی متقارن حرکات ممکن و کاربردی را به جا گذاشتند سپس با کمک الگوریتم‌های رایانه‌ای موفق به حل کردن تمامی موقعیت‌های حرکتی ممکن در این پازل شدند.

عدد 20 به مدت یک دهه آستانه پایین محدودیت حرکت‌های ممکن در پازل مکعب روبیک بوده است اما دانشمندان در نهایت توانستند آن را به عنوان مرز بالای محدودیت عدد قطعی این پازل اعلام کنند.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

اغلب مردم معنای واقعی كلمه «اعتماد به نفس» را به‌خوبی درك نمی‌كنند. به همین دلیل آن نوع از اعتماد‌به‌نفس و خودباوری را كه مطلوب و مورد نظرشان است در زندگی تجربه نمی‌كنند. چون فكر می‌كنند اعتماد‌به‌نفس یعنی اینكه ایمان و اعتماد به موفقیت‌هایی كه در كارها به‌دست می‌آورند. در صورتی كه اعتماد به نفس واقعی و حقیقی آن است كه قبل از اینكه در كاری موفق شویم نوعی اعتماد به توانایی خود برای انجام آن كار داشته باشیم. اعتماد به نفس یعنی دیدن خود به عنوان فردی توانا، با كفایت، دوست‌داشتنی و منحصر به فرد. به تعبیر دیگر اعتماد به نفس یعنی آن احساس و شناختی كه از توانایی‌ها و محدودیت‌های بیرونی و درونی خود دارید.
چگونه اعتماد به نفس را در خود تقویت كنیم؟

اصل اول - گذشته را بپذیرید و آینده را دگرگون كنید.
شما باید بدانید كه گذشته را نمی‌توان تغییر داد اما آینده هنوز آفریده نشده است. آینده چیزی نیست جز اندیشه‌های شما و كوشش برای آفریدن آنها، منظور ما این است كه در بند گذشته نباشید نه اینكه از تجربیات، خطاها و شكست‌های گذشته درس نگیرید. پس باید عاقلانه به گذشته نگاه كرد و اندیشه و وقت خود را صرف چیزی كنیم كه توان آفریدن و دگرگون ساختن آن را داریم.

اصل دوم - راجع به اهدافتان با خود گفتگو كنید.
اهداف را به صورت جملاتی مشخص درآورید و به خود بگویید. آن هم به صورت جملات مثبت. اهداف باید واقعی و معقول باشند نه بلندپروازانه كه دسترسی به آنها ممكن نباشد و نه پیش پاافتاده كه ارزش کوشیدن نداشته باشد. اهداف معقولی برای هر ساعت، روز، هفته و ماه وضع كنید. موفقیت در اهداف كوتاه مدت اعتماد به نفس شما را برای دست یافتن به اهداف بلند مدت تشویق می‌كند. همواره اهداف را یادآور شوید تا بخشی از ضمیر ناخودآگاه شما شود.

اصل سوم - تصمیم گرفتن را تمرین كنید.
تمرین تصمیم‌گیری به شما كمك می‌كند تا نسبت به قدرت قضاوت خود اطمینان بیشتری به‌دست آورید و در نتیجه اعتماد به نفس كامل‌تری كسب نمایید. یادتان باشد كه قضاوت درست نتیجه تجربه است و تجربه خود نتیجه چندین قضاوت نادرست، بنابراین از هر فرصتی برای تصمیم‌گیری استفاده كنید و این نیرو را در خود پرورش دهید. تصمیم‌گیری مستلزم خطر‌پذیری و احساس مسوولیت است.

اصل چهارم - نتایجی را كه می‌خواهید مجسم كنید.
تصویر روشنی را از آنچه می‌خواهید به‌دست آورید، داشته باشید. این كار باعث می‌شود تا انرژی خود را برای هدف متمركز كنید. این برخورد تصویری با همه آرمان‌ها و اهداف برای شما مفید است و یاری‌تان می‌دهد تا كم‌كم زمینه‌های دستیابی به آنها را فراهم سازید.

اصل پنجم - فهرستی از كارهای موفقتان تهیه كنید.
سعی كنید روی موفقیت‌هایتان متمركز شوید. تمركز بیش از حد بر روی شكست‌ها و نداشته‌ها عامل اصلی تخریب روحیه و اعتماد به نفس شماست. لیستی از كارهای موفق یا نقاط قوت خود تهیه كنید. مهم نیست كه این اهداف كوتاه یا بلند‌مدت بوده‌اند. با این كار كمتر وقت خود را برای سرزنش و متاسف شدن برای خودتان خواهید گذاشت. این كار باعث می‌شود شما احساس مفید بودن بیشتری بكنید و این به شما هدف می‌دهد.

اصل ششم - هیچگاه مغلوب نشوید!
آیا هیچ‌كس قبل از موفقیت شكست نخورده است؟ این جمله‌ای است كه باید به دقت به آن فكر كنید. راه‌های طی شده را مرور كنید و سعی كنید اشكالات مسیر طی شده را اصلاح نمایید، نا‌امیدی آسان‌ترین راه ممكن است. تنها چیزی كه شما به آن احتیاج دارید یك راه متفاوت است. كافی است امتحان كنید، از همین امروز و شاید از همین حالا...!

سمپاد میخوادمنحل بشه؟

سلام امروز یکی  از دوستان گفت که توی صفحه ی فیس بوک ایران آژانس

نوشته که سمپاد جون ما هم میخواد منحل بشه اگه کسی چیزی فهمید به

منم بگه لطفا....من که هر وب سایتی که راجع به منحل شدن ما ها نوشته

بود رفتم اما همه فیلتر بوووووووووووووووووووودن

پیانو

یه مدتی نیومده بودم...

سازم رو عوض کردم الان پیانو کار میکنم وا ی ی ی  ی!!!

عاشق این سازشدم خیلی بهتر از ویلن هستش....

درس هامون هم که...خوب هستن خدا رو شکر

راستش اصلا حس خر زدن نیست نمیدونم چرا؟البته وقتی که دانشگاه مملکت رو منحل میکنن چه

حسی واسه من میمونه؟؟؟؟نه کلا انگیزه ام  نمیاد اصلا...

 

 

امتحان

وای شنبه امتحان ریاضی دارم اولین امتحان امسالم هستش

من همیشه از امتحان ریاضی میترسیدم الان هم میترسم

چند وقت پیش بی بی سی یه دختر افغان رو نشون داده که شوهر ش  دامغ و گوش ها شو بریده بود وقتی دختره رو دیدم اصلا شب خوابم نمیبرد تووووووو کف بیرحمی این طالبانی ها بووووودم اخه دختره خیلی وحشتناک بود اما امریکایی های گل و مهربون واسه اون طفلی دماغ مصنوعی درست کردنخدا عمرشون بده اینم یه عکس از عمل جرا حی بینی من این عکس ها رو میزارم که به این صحنه ها عادت کنم که اگه فردا دکتر شدم غش نکنم اگه با چنین چیزی رو به رو بشم ......با دیدن این ادما ادم میفهمه چقدر خوشبخته من اگه دکتر شم هر مریضی رو که میبینم بعدش فکر کنم واسه اش نیم ساعت گریه کنم

وصف حال کنکوری هااااا

اکسید گشت و سوختیم

بس که فیزیک و شیمی آموختیم



هی اسید و باز دعوا می کنند

خاک عالم بر سر ما می کنند

 

درس چون در مغز داغم می رود

می شود فرار و فوری می پرد



بار سنگین فیزیک لج کرده است

اهرم ذهن مرا کج کرده است



روز و شب معلوم و مجهول می کنم

ذهن خود را اینگونه مشغول می کنم



این مسائل که فیزیک بر هم زده

مرکز ثقل مرا بر هم زده



جبر و مجهولات است آن درد است

درد چهره ام از دست جبر زرد است زرد



گه گله از دست تانژانت می کنم

گه شکایت از کتانژانت می کنم



گر بخوانی بیست بار این زیست

را ای دریغ هرگز نبینی بیست را



از زبان خارجه آشفته ام

در سرزنگ زبان من خفته ام



قلبم از جغرافیا غمگین شده

بس که کوه دارد دلم سنگین شده



الغرض ای دوستان من خسته ام

در کلاس چون مرغی پر شکسته ام

 

--------------------------------------------------------------------

بچه ها یه سوال کنکور خیلی خیلی سخته؟

من با خودم درگیرم

چند روزی که ذهنم خیلی درگیره...

نمیدونم از کجا شروع شده نمیدونم به کجا ختم میشه واقعا نمیدونم...

تا حالا شده به افرینش فکر کنید؟به اینکه ایا این قصه هایی که میگن منظورم ادم و حوا و ایناست..ایا واقعی؟یا افسانه هست؟

نظریه های مختلف دانشمند راجع به پدید اومدن انسان

ایا خدایی وجود داره؟

یا همه چیز حاصل یه تصادف هست؟

ایا این داستانایی که راجع به پیامبرا و امام ها و اینا میگن راسته؟یه اینا همه زاده ی مغز انسان هست؟

من تازگیا خیلی درگیرم با خودم مغزم پر از سوالاتیه که هیشکی جواب درست و حسابی نمیده به من

ذهنم درگیر وجود من و شما ست

که از کجا اومدیم و به کجا میریم؟

لطفا نظرات خودتون رو به من بگید تا از این دو گانگی خارج  شم

من فقط به یقین نیاز دارم

ایا شما واقعا یقین دارید؟؟؟؟

۱.اگه میخواهید تو این نظر سنجی شرکت کنید نظراتتون باید بر طبق منطق باشه.

۲.نظراتتون رو به صورت خصوصی ارسال نکنید.

۳.منظور از این نظر سنجی توهین به اعتقاد کسی یا کفر گفتن نیست لازم به ذکر که این فقط یه نظر سنجی هست برداشت ها افراطی ممنوع!!!

۴.هنگام پاسخ دادن حتما اول فکر کنید بعد پاسخ دهید.

با تشکر از نظرات شما:آتریسا

حتما هم نظر بدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام جهان سوم

وای ی ی ی ی ی ی ی ی!!!!!!!

مدرسه رفتن و درس خوووندن چقدر سخته ه ه

سلا م سلام من اووووووووووووومدم با دست های پر اومدم

من نمیتونم نیام نت راستش دلم واستون تنگ میشه دوست جون ها

پیشاپیش دهم مهر جشن مهرگان بر همه ی ایران دوستان مبارک باد

از قول دکتر حسابی نقل شده است:

روزی در آخر ساعت درس، یکی از دانشجویانم که دانشجوی دوره دکترا و اهل نروژ بود از من پرسید:

استاد! شما که از جهان سوم می آیید، جهان سوم کجاست؟

فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود. من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم. به آن دانشجو گفتم:

جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند، خانه اش خراب می شود و هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد، باید در تخریب مملکتش بکوشد!

 من هیچ منظور سیاسی از این مطلب ندارم هااااااااااا از حالا بگم

 

دکتر حسابی

 

بای بای

این وبلاگ دوستمه حتما برن بچه های سمپادی:

http://sampad-sherover.blogfa.com/

توجه:سمپاد خلاصه شده ی:سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان هست

منظورم همون مدارس تیز هوشان هستش اینو گفتم تا دیگه نپرسید سمپاد چیه.

این وبلاگ از تاریخ ۲۲/۹/۲۰۱۰ رسما تعطیل شد 

من رو با نام الهه ی سمپادی لینک کنید!!!!!!!!

دیگه کم کم بوی مهر میاد و مدرسه و در س و شب بیداری های شبانه و خرخونی های ما سمپادی ها...

 

واسه همینم چون اینجانب یکی از دانش اموزان فعال در عرصه ی علم هستم میخوام بلاگم رو تعطیل کنم

البته به دستور مامان بابام هااااااااااااادر راه علم

امیدوارم که همتون خصوصا سمپادی ها ی تلاش گر سال خوبی داشته باشیدددد

تو این مدتی با هاتون بودم خیلی حال کردم

از دوستایی که تو این مدت همراهیم کردن خصوصا:

گیله مرد جونووووون(تخریبچی سمپادی)

گاما جووووون(بیا۲ سمپاد)

مهشاد جوووون(CHARMING GIRL

حامد جووووون (آسمون پر ستاره)که من عاشق وبلاگشونمممممم

اناهییتاجووووون(تنهای تنهایم)

وبقیه ی دوستان عزیزمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

ممنونم....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

راستی واسه ام نظر بزارید حتما هااااا من میخونم و جواب میدم و اگه اپ کردم به همتون خبر میدم

بابای ما که رفتیم به پیشواز مهر و دنبال درس و مرسو این چیزا...

راه ارتباط با من همین بلاگ هستش دوست جونای گلم این جا نظر بدن من جواب میدم و میام سر میزنم

 راستی دوستای سبز هم امیدوارم همیشه سبز باشن

دیگه بای اگه اپ کردم بهتون خبرمیدم

زیباسازی.....خدمات وبلاگ نویسی.....paeez-20.blogfa.com

نظر سنجی

سلام دوست جونااااااااااااااااااااااااااا

من حدودا دو سال هستش که شروع کردم به نواختن ویلن هر چند خیلی تمرین نمیکنم و کلاس هام رو چهارتا در میون میرم اما واقعا  عاشق نواختن هستم.....نواختن کار بسیار سختی هست و برای اینکه ادم بخواد یه ساز رو یاد بگیره  نیاز به صبر بسیاری داره  و همچنین تمرین و تکرار(که معمولا من وقت و حوصله اش رو ندارم برو بچ سمپادی میفهمن چی میگم)ولی در کل تلاشم رو میکنم و نا امید نمیشم و نخواهم شد.....راستش استادمون خیلی میزنه تو سرم که چرا تمرین نمیکنی دختر؟ منم همیشه میگم: چوب استاد به است ز مهر پدرسوال من اینه که موسیقی(اهنگ.ترانه.....)چه نقشی تو زندگیتون داره؟ایا بهتون ارامش میده یا مخل ارامشتون میشه؟کلا بگین راجع به موسیقی چه فکری میکنید؟؟؟؟؟

 جان مادرتون نظر یادتون نره

   روش های تقلی                                                 

گویند:

«تقلب مفهومی است بس اساسی» به طوری که شاعر میگوید:

تقلب توانگر کند مرد را / تو ....کن دبیر خردمند را  

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید پشیمان نمیشوید        

ادامه نوشته

ویالن

 تاریخچه ویلن در اروپا به قرن ۹ میلادی باز میگردد.بسیاری معتقدند که ویلن نمونه تکمیل شده ساز رباب است. رباب سازی است که بعدها وقتی به اروپا آورده شد و تغییراتی در آن بوجود آمد به نام ربک در اروپا شهرت گرفت...

                                       به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

ادامه نوشته

سلام دوست جون های گلم

امروز چند تا عکس از کهکشان گذاشتم حتما ببینید!!!!به خاطر اینکه عکس ها کم هستن معذرت میخوام.

دلم واسه مدرسه تنگ شده کاش این روزا زودتر بگذره بریم مدرسه یکم حال کنیم به خدا دپرس شدم دلم هوای مدرسمونو کرده مدرسه کجایی که من دارم در فراقت میسوزم....

 

تولید الکتریسیته توسط شکلات

به تازگی جمعی از مایكروبایولوژیست ها در یكی از دانشگاههای انگلیس یكی از باكتری های موجود در شكلات را كه از شكر تغذیه می كند به وسیله اضافات شكلاتهای یك كارخانه پرورش دادند و سپس یك باطری هیدروژنی را با هیدروژن تولید شده از فعالیت باكتری ها شارژ كرده و ثابت كردند كه می توان از شكلات انرژی الكتریكی دریافت كرد.
این تیم تحقیقاتی باكتری اسچریچیا كولی (Escherichia coli) موجود در شكلات را با كارامل رقیق شده تغذیه كردند، باكتری مورد نظر شكر را مصرف و هیدروژن تولید كرد.
سپس محققین هیدروژن حاصل شده از باكتری را برای شارژ یك باطری هیدروژنی استفاده كردند و باطری هیدروژنی نیز پس از شارژ الكتریسیته كافی برای راه انداختن یك دستگاه خنك كننده كوچك را تولید كرد.
این كشف تازه راه مصرف فوق العاده ای را برای استفاده از اضافات و زایده های كارخانه های شكلات سازی ایجاد خواهد كرد.
جالب اینجاست كه كار این باكتری تنها با یك بار مصرف شكر و تولید هیدروژن تمام نمی شود و می تواند همچنان درعرصه تامین سوخت هیدروژنی فعال باشد. دانشمندان باكتری را در ظرف مخصوصی حاوی هیدروژن و مایع زاید حاصل شده از روند تبدیل شكر به هیدروژن قرار می دهند و دوباره آنزیم تولید كننده هیدروژن را در آنها فعال میكنند.
محققین برای استفاده مجدد از باكتری ها ، گاز هیدروژن را به الكترون های تشكیل دهنده آن تجزیه می كنند سپس الكترون های تولید شده را با الكترون های فلز پلادیوم در محلول هیدروژن و مایع زاید حاصله از فعالیت باكتری ها قرار می دهند تا الكترون ها با هم واكنش شیمیایی انجام دهند.
این واكنش موجب می شود تا پلادیوم از محلول جدا شده و به باكتری بچسبد و در پی این عمل باكتری برای استفاده مجدد حفظ می شود.

اين عکس، کجاي عالم است؟(2)

با دقت به اين دو تصوير نگاه کنيد:

اين عکس، کجاي عالم است؟(2)

 

اين عکس، کجاي عالم است؟(2)

به نظر شما اين دو تصوير مربوط به چه چيزي يا چه مکاني هستند؟

اشتباه نکنيد، اين يک مسابقه بيست سوالي نيست، فقط قصد داريم شما را با گوشه کوچکي از عالم بي انتهاي کائنات آشنا سازيم پس تنبلي را کنار بگذاريد و شروع کنيد به حدس زدن!

لطفا قبل از خواندن شرح کامل تصاوير، حدس هاي خود را در قسمت نظرات وارد کنيد تا ما و ديگران با تراوشات ذهني شما بيشتر آشنا شويم!

فراموش نکنيد که درست يا غلط بودن حدس هاي شما مهم نيست آنچه که ارزشمند است تنها تفکر بر روي ناظم اين هستي است.
سحابي m27

تصوير اول: سحابي سياره نمايM27

وقتي اخترشناس معروف قرن هجدهم فرانسه، شارل مسيه به دنبال کشف دنباله دارهاي جديد، آسمان را جست وجو مي کرد، با اجرامي مواجه مي شد که براي اينکه آنها را با دنباله دارها اشتباه نگيرد، موقعيتشان را در فهرستي ثبت کرد. تصوير کنار نمايانگر 27امين جرم فهرست غير دنباله دارهاي آقاي مسيه است. اين موضوع که جرم بيست و هفتم فهرست مسيه، يک سحابي سياره نماست موضوعي بود که در اواسط قرن بيست و يکم ميلادي به اثبات رسيد اما هنوز هم منجمان آماتوري که به اين سحابي نگاه مي کنند شباهتهاي قابل توجهي با سياره مي بينند و در بزرگنمايي هاي معمولي حلقه هاي اطراف ستاره مرکزي به خوبي تفکيک نمي شود. اين جرم نمونه بسيار خوبي براي يک سحابي نشري است و نمونه خوبي براي مشاهد آينده خورشيد به شمار مي رود (وقتي که سوخت خورشيد تمام شود). اين سحابي نزد منجمان آماتور با نام سحابي دمبل هم شناخته مي شود. قطر اين سحابي در حدود 2.5 ميليون سال نوري تخمين زده شده است. اين تصوير تمام رنگي که مشاهده مي کنيد، ما را قادر مي سازد تا جزئيات بيشتري در مورد هسته متراکم اين سحابي، بدست آوريم. اين تصوير که با استفاده از فيلترهايي حساس به طيف هيدروژن و اکسيژن بدست آمده، نواحي اکسيژني را به رنگ آبي لاجوردي و هيدروژني را به رنگ قرمز به معرض نمايش مي گذارد.

خورشيد

تصوير دوم: خورشيد ناآرام

بعد از يک دوره نسبتا طولاني در رکود فعاليتهاي خورشيدي، اين غول آرام منظومه­شمسي مجددا در دوره جديدي از افزايش فعاليتهايش قرار مي گيرد. اين عکس که در تاريخ اول آگوست و در طيف فرابنفش، توسط رصدخانه­اي خورشيدي گرفته شده است، فعاليتهاي مرموزي را در نيمکره شمالي خورشيد و در حوالي قطب آن آشکار کرده است. دماي اين قسمت که در تصوير کنار با رنگي عجيب و غريب و کمي متمايز از ساير نواحي خودنمايي مي­کند بين 1 تا 2 ميليون درجه کلوين تخمين ­زده شده­است. نواحي به هم­ريخته­اي هم که در قسمت پايين و سمت چپ عکس ديده مي­شود همان زبانه­هاي خورشيدي هستند که نوع ديگري از فعاليت­هاي خورشيدي به شمار مي­روند. ذراتي که سوار بر اين شراره­ها به سمت زمين پرتاب مي­شوند، ابري با حدود چند ميليون تن وزن را شامل مي­شود. اين جريان مواد، بعد از راهي شدن به سمت زمين مسافتي برابر 93 ميليون مايل را در مدتي برابر  تنها 2 روز طي مي­کنند. اين مواد بعد از منحرف شدن در ميدان مغناطيسي زمين، در نقاط قطب شمال و جنوب زمين روي جو فرود مي­آيند و بعد از تحريک مولکولهاي اکسيژن و نيتروژن لايه­هاي فوقاني جو، مناظر بديع و خيره­کننده­اي را خلق مي­کنند که به نام شفق­هاي قطبي شهرت يافته­اند.

 

ثروت کورش

زمانی کزروس به کورش بزرگ گفت:

چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود بر نمی داری و همه را به سربازانت می بخشی.

کورش گفت:

اگر غنیمت های جنگی را نمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟

گزروس عددی را با معیار آن زمان گفت. کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت:

برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد.

سرباز در بین مردم جار زد و سخن کورش را به گوششان رسانید. مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند. وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود. کورش رو به کزروس کرد و گفت:

ثروت من اینجاست. اگر آنها را پیش خود نگه داشته بودم، همیشه باید نگران آنها بودم. زمانی که ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره اند مثل این می ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد.

یه خبر خوب

یه خبر خوب من مرحله دوم ورودی به تیزهوشان در اومدم و حالا باید ۴ سال دیگه هم تو این مدرسه درس بخونم افرین به من که اینقدر باهوشم وای خدایا شکرت.....

سلام

اولين مرحله شناخت آفرينش همانا خرد است.
چشم و گوش و زبان سه نگهبان اويند که لاجرم هر چه نيکي و شر است از همين سه ريشه مي گيرد؛
و افسوس که بدنبال کنندگان خرد اندکند
بايد که به سخن دانندگان راه جست
و بايد جهان را کاوش نمود
و از هر کسي دانشي آموخت
و يک دم را هم براي آموختن نبايد از دست داد.

فردوسي خردمند

 

ارباب

تو ارباب سخنانی هستی که نگفته‌ای، ولی حرفهایی که زده‌ای ارباب تو هستند.

(ضرب‌المثل تازی)
 

اگر روزی....

اگر روزي دشمن پيدا كردي، بدان در رسيدن به هدفت موفق بودي!

اگر روزي تهديدت كردند، بدان در برابرت ناتوانند!

اگر روزي خيانت ديدي، بدان قيمتت بالاست!

اگر روزي تركت كردند، بدان با تو بودن لياقت مي خواهد !