سلام دوستان !

چنتا عکس جالب دیدم امیدوارم شما هم لذت ببرید


به نظرتون این خورشیده و مهارت عکاسی یا یه لامپه و مهارت فتو شاپ؟؟؟

تسلیییییت ...

خیییلی ناراحت کننده است ...

می دونم دییر میگم . ولی همین جا به مردم عزیز تبریز تسیت می گم ...

و تنها کمکی که از دستمون بر میاد اینه که بهشون کمک کنییم و خون اهدا کنیم...

 :(((((

لحظه شماری برای فرود مریخ نورد ناسا !

برین سایت ناسا همونجا یه کادر می بینین که شمارش معکوس داره و

الان که من نگاه می کنم  دقیقا 9 ساعت و 33 دقیقه و 40 ثانیه دیگه

مریخ نورد میشینه رو سیاره خاکی همسایمون و در اون کمی فوضولی

می کنه و واسه همین اسمشو گذاشتن کنجکاوی !

خوش به حال آمریکایی ها الان چه هیجانی دارن ... !

به امید روز های خوب واسه کشورمون ... :)

فرود بر مریخ: شمارش معکوس آغاز شد

Curiosity کجاست؟ کمتر از 10 روز تا فرود جدیدترین مریخ نورد ناسا بر سطح سیاره مریخ باقی مانده است. در تصاویری که در ادامه این مطلب می بینید موقعیت فعلی این مریخ نورد نشان داده شده است. این تصاویر در هر دقیقه و به طور مدام، از طرف سایت رسمی ناسا بروز رسانی می گردند. آزمایشگاه علمی مریخ یا همان "کنجکاوی" (curiosity) جدیدترین و پیشرفته ترین مریخ نورد ناسا می باشد که به زودی بر سطح سیاره مریخ خواهد نشست.

بر طبق برنامه ریزی ها این مریخ نورد در 16 مرداد 1391 و در ساعت 10:01 دقیقه بامداد به وقت ایران (5 آگوست 2012 در ساعت 10:31pm PDT) بر سطح سیاره مریخ فرود خواهد آمد. در صورت نشست موفقیت آمیز "کنجکاوی" بر سطح مریخ، فصل تازه ای از اکتشافات فضایی و کشف رازهای سیاره مریخ در پیش روی ماست.

 

 از جمله اهداف اصلی این مریخ نورد ، ارزیابی و برسی شرایط مریخ در رابطه با شرایط حیات در این سیاره است. "کنجکاوی" به ما خواهد گفت که آیا محیط مریخ قادر به پشتیبانی حیات میکروبی بوده و در صورت پاسخ مثبت آیا هنوز هم امکان حیات در این سیاره ممکن است یا خیر. درواقع این ماموریت به ما کمک خواهد نمود تا به درک بهتری نسبت به شرایط حیات در سیاره مریخ دست یابیم. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. همچنین اخبار و شرح کامل  ماموریت "کنجکاوی" به زودی در سایت نجوم ایران منتشر خواهد شد.

کشف نواختر در صورت‌فلکی قوس

در شامگاه  شنبه 17 تیر دو رصدگر ژاپني توانستند ستاره نواختر نسبتا درخشانی در صورت فلکی قوس کشف كنند که طبق گزارش‌های دریافت شده، قدر آن در حال حاضر به 7.8 می‌رسد.


حدود ساعت 12 ظهر هفدهم تیر، به وقت جهانی و ساعت 21 به وقت محلی کشور ژاپن، دو رصدگر به نام‌های کوییچی نیشی‌یاما و فوجیو کاباشیما توانستند در دو مکان مختلف و با دوربين 105 میلی‌متری شکستی و تلسکوپ 16 اینچ شركت مید که هر دو مجهز به دوربین‌ تصویربرداری CCD بودند، انفجار نواختری را ثبت و رصد کنند.


این نواختر که برای نخستین بار دفتر مرکزی تلگرام نجومی انجمن بین‌المللی نجوم (CBAT) خبر كشف آن را اعلام کرد، بنام NOVA SAGITTARII 2012 No.4 یا PNV J18202726-2744263 شناخته می‌شود و در صورت فلکی قوس با مختصات بُعد 18 ساعت و 20 دقیقه و 27 ثانیه قوسی و میل منفی 27 درجه و 44 دقیقه و 26 ثانیه قوسی، در فاصله بین دو ستارهٔ لاندا و دلتا قوس قرار دارد.

انجمن رصدگران ستاره‌های متغیر آمریکا (AAVSO) از رصدگران ستاره‌های متغیر درخواست کرده است که هر چه‌ سریع‌تر گزارش رصدهای خود از این نواختر را در صفحه‌ ویژه گزارش‌هاي رصدي این انجمن اعلام کنند.

پیش از این و در ماه گذشته، نواختر دیگری در همین محدوه‌ از آسمان و در صورت فلکی قوس کشف شده بود که در آن زمان قدر  نواختر به 12 می‌رسید.

المپیک 2012

سلام دوستان گلم !

المپیک 2012 با تموم هیجان و زیبایی هاش تو لندن برگزار شده و کشور ما هم تونست به اونجا راه پیدا کنه ...

البته این ربطی به نجوم نداره فقط خواستم یه چیزی راجع به اون بگم :)

خبر بعدی که از ماهنامه نجوم دیدمو واستون تو پست بعدیم گذاشتم .

حتما بخونیدش !


نابودی جهان دروغ یا حقیقت؟

دوستان عزیز سلام !

تو پست قبلیم یه چیزایی نوشته بودم که زیاد بهش توجه نکنید یکم دپ شده بودم بالاخره اتفاقیه که واسه همه پیش میاد ... ولی مهم نیس

میدونید که تقریبا 5 ماه دیگه مونده به اون تاریخ که خیلی از آدما ازش وحشت دارند و نمیدونن واقعیه یا نه  یعنی همون 21 دسابر ...

دوست دارم بدونم شما دوستان نجومی من چی فکر می کنید؟

چند وقت پیش تو یه کتاب خوندم که نوشته بود این پیشگویی فقط نظریات یه شخصی بوده که الان اسمشو یادم نمیاد بیشتر افراد فکر می کنن که این پیشگویی توسط نوستر آداموس گفته شده که این اشتباه است... نوستر آداموس پیشگو بوده ولی این پیشگویی توسط او نبوده...

این شخص نیز به جز پیشگویی 2012 پیشگویی هایی نیز کرده بود..مثلا  نام تمامی پاپ هایی که در آینده قرار است به این مقام برسند راگفته بود ولی هیچ کدام از آنها پاپ نشدند !

حالا با تمام این گفته شما فکر می کنید این حادثه قریب الوقوع رخ میدهد یا نه؟

دوست دارم نظر شما رو هم بدونم ؟  .... 

گذر زهره و برنامه های خیییییلی جذاب ما ...!!!

امروز با چنتا از دوستام رفتیم برج میلاد ببینیم چه خبره دیدیم چنتا تلسکوپ اونجا بود و مردم هم داشتند گذر را رصد می کردند. البته ما یکم دیر اومدیم تقریبا ساعت 6/30 رسیدیم ولی تونستیم از فرصت استفاده کنیم.

چنتا عکس هم گرفتم که اگه تونستم حتما تو همین بلاگ میگذارم.

موسسه های مختلفی اومده بودن از جمله آسمان شب ولی بازم کافی نبود.

امروز خیلی حالم گرفته شد وقتی دیدم نجوم واقعا اینجا بدرد نمیخوره. نمیخوام الکی غر بزنم این یک حقیقته و خودتون هم اینو خوب میدونید البته حرف های منو شما تاثیر چندانی نداره ولی بازم خواستم خودمو یه جوری تخلیه کنم... 

وقتی با اون همه شوق و ذوق پا میشی میری به امید این که شاید این دفعه یه جور دیگه باشه ولی هر سال بدتره دیگه شوق و ذوقت نسبت به نجوم و این برنامه ها و این همه جو سازی بیخود  می خوابه ....

من تقریبا هر سال در برنامه های نجومی مختلف شرکت می کنم ولی تو این همه مدت که شرکت می کردم به نظرم اتفاق خاصی نیفتاد که علاقه مردم نسبت به نجوم بیشتر شه .

حتی برنامه آسمان شب شبکه 4 هم امروز صبح دیدم ولی اونم به اون شکلی که باید می بود نبود...

در طول این مدت علاقه مند شدنم به نجوم تنها چیز هایی که منو خیلی به این علم علاقه مند کرد اول رصد ماه بود بعد آسمون کویر و بعد هم کتاب های آیزاک آسیموف و نجومی.

به نظرم اگه شما هم می خواهید در این علم موفق باشید زیاد به این برنامه هایی که برگزار میشه دل نبندید...

به امید فردا های بهتر برای سرزمین قشنگمون...

آسمان شب

 

چه لحظه ایست...

    لحظه ی نگریستن به آسمان شب... به دور از آن همه هیاهوی شهر و چراغ هایی که ما را از نگریستن به آسمان سال هاست که منع کرده اند...

چه لحظه ایست...

 

گذر سیاره زهره (ونوس)


این اتفاق یکی از خاص ترین و نادر ترین وقایع نجومی است که امسال هفتمین بار در تاریخ زندگی بشر است که میتوانیم این گذر را رصد کنیم.

این اتفاق تا سال دسامبر 2117 میلادی دیگر تکرار نخواهد شد.بهترین مکان برای رصد جنوب اقیانوس آرام می باشد ولی این پدیده از هر کجای زهمین دیده خواهد شد.

گذر زهره بسیار نادر است، که در جفت از هم جدا شده توسط بیش از صد سال. ترانزیتی در ماه ژوئن، تخته یا چیز دیگری که درانتای ردیف کتب برای نگاداری انا میگذارند یک جفت 2004-2012، تا سال 2117 تکرار نشود. خوشبختانه، این رویداد به طور گسترده ای قابل مشاهده است. ناظران در هفت قاره، حتی یک تکه باریک از قطب جنوب، در موقعیت به آن را ببینید.


صبح چهارشنبه 17 خرداد ساعت 6/00